Online woonkredieten aangaan

Onlangs verscheen er een artikel in een aantal kranten en op een aantal websites waarin werd aangehaald dat de toekomst van hypotheken voor de online woonlening is weggelegd. Het volledig online aanvragen en afsluiten van hypotheken wordt steeds populairder. Zo toont ongeveer 1 Belg op 3 (38% om precies te zijn) zich bereid om een woonkrediet via het internet aan te gaan. Zeker als de rentevoet voordeliger is dan die bij de traditionele banken (dan zou 56% voor het online aanbod kiezen). Hiervoor worden verschillende redenen aangehaald:

  1. Het vergelijken tussen verschillende banken of andere aanbieders gaat sneller en gemakkelijker via het internet dan wanneer je bij al die maatschappijen persoonlijk moet langsgaan en informatie vragen. Bovendien wordt men op dat moment niet blootgesteld aan zogenaamde ‘verkoopspraatjes’. Online kan men direct op zoek gaan naar een tarief zonder verdere verplichtingen.
  2. Het internet is natuurlijk altijd toegankelijk. Of u nu overdag tijd heeft om te zoeken of ’s avonds of in het weekend: de informatie is steeds beschikbaar. Indien u naar een bank gaat moet u natuurlijk eerst een afspraak maken en zich schikken naar de openingsuren van de bank.
  3. De consument wordt ook vervreemd van de banken. Zo sluiten er steeds meer kantoren en moeten de mensen steeds meer zaken zelf doen: geld afhalen via de automaat, overschrijvingen via online banking, etc… Hierdoor is er steeds minder en minder persoonlijk contact tussen het bankpersoneel en de consument.
  4. Mensen maken steeds meer gebruik van hun smartphone. 93% van de Belgen gebruikt zijn of haar smartphone dagelijks, tot wel 100 keer per dag. Ook bankzaken beheren we steeds meer via onze smartphone
  5. Online aanvragen kunnen sneller worden afgehandeld. U kan uw documenten online sneller doorgeven, maar ook de contracten kunnen u via e-mail worden bezorgd wat dikwijls tijdbesparend werkt.

Onze visie op online woonkredieten aangaan ?

Wij bij kredietadvies staan natuurlijk ook open voor het online verhaal. Toch vinden wij ook dat hier grenzen aan zijn. In een persoonlijk gesprek kan veel sneller gerichte informatie worden uitgewisseld. We kunnen ook makkelijker aanvoelen waar er bepaalde gevoeligheden liggen. Bovendien, omdat wij met bijna alle banken samenwerken, kunnen we u in een persoonlijk gesprek verschillende mogelijkheden voorstellen waaruit u dan de meest geschikte keuze kan maken. Wij denken dus dat de waarheid, zoals zo vaak, ergens in het midden ligt. Enerzijds maken we gebruik van de online mogelijkheden. Maar we blijven steeds bereikbaar voor een persoonlijke aanpak van uw kredietdossier.

Simulatie
van jouw lening
BEREKEN NU
Tevreden klanten

Je krijgt bij Krediet@dvies een totaaloplossing. Naast mijn hypotheek heb ik ook een persoonlijke lening en een renovatielening. Allemaal tegen een rentevoet.

Milos, Bonheiden
Tevreden klanten

Een eigen stekje is niet evident als je weinig spaarcenten hebt. Bij Krediet@dvies konden we echter probleemloos het volledige bedrag voor onze woning lenen.

Jürgen en Sofie, Deurne
Tevreden klanten

De medewerkers van Krediet@dvies dromen met je mee. Hun lage interesten zijn aantrekkelijk, maar met hun persoonlijke aanpak maken ze echt het verschil.

Vanity, Zoersel
Tevreden klanten

Bij Krediet@dvies kreeg ik naast mijn hypothecaire lening ook een lening voor de notariskosten. Nu heb ik een eigen woonst én genoeg financiële ruimte.

Guy, Brussel
Bekijk alle getuigenissen